کدام علف زن بهتر است

کدام علف زن بهتر است

اینکه کدام علف زن بهتر است به عوامل مختلفی ربط دارد؛ اما 3 نکته مهم در اینکه چه علف زنی بخریم که در نهایت از آن رضایت داشته باشیم وجود دارد: نوع دستگاه (بنزینی یا برقی)، برند دستگاه، قطعات و کشور سازنده.

ما به عنوان خبره این کار که سال‌ها در زمینه فروش تجهیزات کشاورزی فعالیت کردیم، به قطع می‌گوییم اصلا برقی نخرید؛ بهترین گزینه پیشنهادی ما، اول دوشیِ بنزینی و بعد پشتیِ بنزینی است.

راهنمای خرید علف زن
کارشناس ابزارینو

مقدمه راهنمای خرید علف زن

رشد علف‌های هرز در حیاط جلوی خانه، ویلا، باغ و غیره که گاهی تا 1 متر یا بیشتر بلند می‌شوند بعضی اوقات بیشتر به یک کابوس شبیه خواهند شد تا علف! اگر تجربه چیدن این علف‌ها با ابزارهای دستی را داشته باشید حتماً شما هم از جمله کسانی هستید که این کابوس را دیده‌اید! بعد از صرف ساعت‌ها وقت حتی گاهی از صبح تا شب، می‌بینید که علف‌ها هنوز تمام نشده، دست‌های شما زخم شده و خستگی دیگر اجازه کارکردن به شما را نمی‌دهد.

احتمالاً در همین لحظات به فکر تهیه یک علف زن می‌افتید و اگر تاکنون کابوسی را که گفتیم ندیدید، حتماً با خواندن این چند سطر زودتر دست می‌جنبانید تا درگیر مصائب و مشکلاتی که در بالا گفتیم نشوید.

اما اگر تجربه خرید چنین دستگاهی را نداشته باشیم چه؟! از کجا باید بدانیم چند نوع دستگاه داریم و کدام یک مناسب کار ما است؟ با بودجه من چه چیزی می‌توان تهیه کرد؟ نوع بنزینی مناسب کار من است یا برقی؟ مدل کوله دار بهتر است یا دوشی؟

به همین دلیل ما در زیر هر چیزی که نیاز است شما قبل از رفتن به بازار بدانید را گفتیم؛ البته توصیه می‌کنیم به صورت آنلاین محصول خود را تهیه کنید چون در بازار فروشنده هرچه در مغازه داشته باشد را به شما می‌فروشد.

کدام علف زن بهتر است

کدام علف زن بهتر است و چرا؟

مثل خیلی از دستگاه‌های صنعتی و کشاورزی که در انواع مختلفی به لحاظ انرژی مصرفی تولید می‌شوند، این محصول نیز دو نوع دارد:

از این جهت که دسترسی شما به کدام یک از دو انرژی ممکن و آسان‌تر است، انتخاب بین این دو مدل راحت‌تر می‌شود با این حال دسترسی به بنزین تقریبا برای همه ممکن است؛ اما برق نه، پس همین موضوع باعث می‌شود خیلی دور و بر اینکه مدل‌های برقی تهیه کنید نروید. البته موضوع به همین یک ایراد ختم نمی‌شود چون معایب دیگری هم دارد.

علف زن برقی بهتر است یا بنزینی

علف زن برقی بهتر است یا بنزینی با دلیل!

این تجهیز کشاورزی و باغبانی را بیشتر به نوع بنزینی آن می‌شناسند که بیشترین فروش را به خود در دنیا اختصاص داده و کاربری بسیار بالایی دارد، قابلیت بستن انواع تیغه علف زن، توپی علف زن و نخ علف زن روی آن امکان پذیر است.

اینکه ما می‌گوییم برقی خوب نیست دلایل مختلفی دارد. تا حالا خانه را جاروبرقی کشیدید؟ یکی از چیزهایی که خیلی اذیت می‌کند این است که سیم آن زیر جارو گیر می‌کند، پا روی آن می‌رود و کشیده می‌شود، اگر سیم جمع کن از این کشیدنی‌ها باشد، پا که روی سیم برود جمع می‌شود و دوباره مجبورید سیم را بیرون بکشید.

حالا فرض کنید دستگاهی دارید که خودش تیغه دارد و خطر برخورد این تیغه با هر چیزی از جمله سیم وجود دارد، برخلاف اینکه می‌گویند چاقو دسته خودش را نمی‌برد، این دستگاه حتی به خودش هم رحم نمی‌کند و شاید تیغه، سیم را برید.

اصلا فرض بگیریم تیغه به سیم هم نگرفت، برای کاری مثل از بین بردن علف هرز که نمی‌شود دائم مراقب بود سیم جایی گیر نکند و پاره نشود. بنابراین ما می‌گوییم بنزینی بهتر است، خلاصه دلایل‌مان را هم در زیر گفتیم:

مزایامعایب
قدرت بالاصدای زیاد دستگاه
مناسب انجام کارهای طولانی‌مدتآلودگی هوا
نیازی به برق نداردمشکلات موتورهای دو زمانه را دارد
محدودیتی برای حرکت در مساحت‌های زیاد نداردکار با آن بسیار خطرناک است
جدول مزایا و معایب مدل بنزینی
  • دسترسی به بنزین در همه جا و برای همه افراد امکان‌پذیرتر است
  • کار کردن با دستگاه بنزینی راحت‌تر است
  • راندمان کار نوع بنزینی بیشتر است
  • سیم و کابل و بند و بساط اضافی ندارد که دست و پاگیر باشد
  • قدرت و توان موتور آن خیلی بیشتر است
  • تعمیر و نگهداری از آن مقرون به صرفه تر است
  • قیمت خود دستگاه هم مناسب است
  • خطر برق گرفتگی وجود ندارد
  • بنزینی محدودیت حرکتی ندارد ولی برای برقی، تا هرجایی که سیم رسید می‌توانید درو کنید
مزایامعایب
کم‌صدا استبه‌اندازه بنزینی قدرتمند نیست
آلودگی هوا ندارددر همه‌جا دسترسی به برق وجود ندارد
سبک استزودتر خراب می‌شود
ارزان استهزینه تعمیر آن بالاست
نیازی به بنزین نداردباتری بعد از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهد
جدول مزایا و معایب مدل برقی
چه علف زنی بخریم

چه علف زنی بخریم (نکات مهم)

حالا که فهمیدید مدل بنزینی بهتر است، بیایید این نوع دستگاه را بیشتر وارسی کنیم و زوایای بیشتری از آن را بررسی کنیم. موتور این دستگاه‌ها 1 تا 2 اسب بخار است.

خب اگر زمین، باغ یا محیطی که می‌خواهید درو کنید بزرگ است، توصیه می‌کنیم حتما موتورهای 2 اسب تهیه کنید. همانطور که می‌دانید موتورها نیز خودش دو نوع دارد:

  1. 2 زمانه
  2. علف زن چهار زمانه

خود اینکه پوشش گیاهی از چه نوعی باشد در انتخاب دستگاه اهمیت دارد، اگر بدانید که انواع علف هرز چیست در اینکه چه دستگاهی تهیه کنید به شما کمک می‌کند. علف‌هایی که کلفت و جان سخت هستند را باید با شدت و حدت بیشتری به سراغشان رفت بنابراین موتور دستگاه باید قوی‌تر باشد. شما در مقاله تفاوت علف زن های دوزمانه و چهارزمانه می‌توانید نکات کامل‌تری در این باره مطالعه کنید.

نکته مهم: باید به این نکته توجه کنید که برخی فروشندگان موتورهای 1.5 اسب بخار را به‌عنوان 2 اسب بخار به فروش می‌رسانند؛ بنابراین باید حتماً از فروشگاه‌هایی خرید کنید که به آن‌ها اطمینان داشته و محصولات اصلی را با عناوین واقعی بفروشند.

کارشناس ابزارینو

1- توجه به لوله یا اهرم فلزی دستگاه

قسمت مهم دیگر دستگاه، لوله فلزی میانی یا مرکزی است که یک طرف آن به موتور متصل بوده و طرف دیگر آن فلنچ و تیغه قرار دارد. از داخل این لوله یک فنر رد شده که گشتاور موتور را به تیغه منتقل می‌کند. در هنگام تهیه باید به کیفیت این لوله توجه داشته باشید، جنس لوله بهتر است از آلومینیوم باشد که در عین سبکی از مقاومت خوبی نیز برخوردار باشد.

دستگاه‌هایی که از کیفیت بالایی برخوردار نیستند معمولاً دچار مشکل در این قسمت می‌شوند. طول این لوله برای دستگاه‌های مختلف، متفاوت است اما معمولاً بین 70 تا 170 سانت است. روی این میله دستگیره قرار گرفته که کلیدهای گاز و کلاچ روی آن قرار دارد. نکته مهم دیگر در راهنمای خرید علف زن توجه به شکل ظاهری اهرم فلزی است؛ اهرم‌ها یا به شکل صاف طراحی می‌شوند یا به شکل سرکج، اما تفاوت این‌ها در چیست؟

  • اهرم فلزی صاف: در این مدل فاصله شما از علف‌ها دورتر است و نیاز است زاویه بیشتری با دست‌ها به دستگاه بدهید که ممکن است دست‌های شما زودتر خسته شود؛ اما به علت اینکه فاصله شما از تیغه دورتر است ایمنی بیشتری دارید.
  • اهرم فلزی سرکج: در این مدل فاصله شما با علف‌ها کمتر بوده و استفاده از دستگاه راحت‌تر است با این حال به علت نزدیکی کاربر به تیغه ایمنی آن کمتر است.

2- نوع دستگیره در راهنمای خرید علف زن

روی قسمت لوله آلومینیومی یک دستگیره قرار گرفته است. باتوجه‌به مدل دستگاه، این دستگیره می‌تواند به دو شکل باشد:

  1. فرمان دوچرخه‌ای: شبیه دستگیره‌های دوچرخه بوده و کاربر به‌وسیله دو دست آن را کنترل می‌کند. روی دستگیره سمت راست کلیدهای گاز و کلاچ قرار داشته و بدون حرکت اضافی می‌توانید از این کلیدها استفاده کنید. مزیت فرمان دوچرخه‌ای این است که به‌راحتی می‌توانید به سمت چپ و راست بچرخید.
  2. فرمان دایره‌ای: این دستگیره یک اهرم فلزی است که روی آن یک پوشش پلاستیکی قرار گرفته و کاربر با وسیله یک‌دست آن را کنترل می‌کند.

3- فلنچ از چه کیفیتی برخوردار باشد؟

یکی از قطعات مهمی که باید به آن توجه کنید فلنچ سر دستگاه است که تیغه یا توپی هد علفتراش به آن نصب می‌شود، در زمان خرید به این نکته دقت کنید که جنس این فلنچ از آلیاژ برنج باشد تا مقاومت بالایی در برابر ضربات داشته باشد.

4- کدام علف زن بهتر است دوشی یا پشتی؟

انواع این دستگاه پرکاربرد باغبانی و کشاورزی با توجه به روش به دست گرفتن آن 2 مدل دارد:

مدل پشتی دقیقا مثل این است که یک کوله پشتی به پشت خود انداختید که زیر آن یک شاسی فلزی قرار دارد، موتور روی شاسی سوار شده و شاسی به کوله‌پشتی بسته می‌شود. در این حالت دیگر لوله یا اهرم فلزی مرکزی حالت خود را از دست می‌دهد؛ چراکه موتور پشت شما است، بنابراین یک شیلنگ منعطف که داخل آن فنر است به موتور متصل است و این فنر ادامه پیدا کرده تا لوله فلزی، تا به‌راحتی بتوانید از لوله استفاده کنید.

از این مدل برای کارهای طولانی‌مدت استفاده می‌کنند؛ چراکه وزن دستگاه روی قسمت‌های مختلف بدن شما تقسیم شده و کارکردن با آن را راحت می‌کند.

مزایامعایب
حمل آسانفشار فنر شیلنگی به بازو
مدت زمان کار بیشتر با دستگاهقیمت بیشتر
جدول مزایا و معایب مدل پشتی

نوع دیگر که دوشی است، به دست گرفتن آن متفاوت است؛ برای استفاده از دستگاه یک بند دوشی وجود دارد که باید آن را به‌صورت حمایل روی دوش خود انداخته و با توجه به نوع دستگیره که دوچرخه‌ای یا گرد باشد دستگاه را کنترل کنید.

این دستگاه برای کارهایی که مدت‌زمان استفاده از دستگاه زیاد نباشد مناسب است؛ چراکه در طولانی‌مدت به شانه شما فشار خواهد آورد.

مزایامعایب
عدم فشار به بازوخستگی شانه و فشار به یک سمت بدن
قیمت کمتر
قدرت مانور دست بیشتر
جدول مزایا و معایب مدل دوشی

اگر نظر ما را بخواهید می‌گوییم تهیه نوع دوشی برایتان به صرفه‌تر است چون قیمت کمتری دارد و شما هم قرار نیست مزرعه با آن درو کنید، اگر قصد درو کردن مزرعه دارید پشتی بخرید چون کار زیادی در پیش دارید اما اگر برای همین علف‌های هرز می‌خواهید دوشی حرف ندارد و فروش بالایی هم دارد. نکات کامل‌تر درباره اینکه علف زن دوشی بهتره یا پشتی را در مقاله مرتبط با آن بخوانید.

کارشناس ابزارینو

و اما به چند نکته دیگر هم توجه کنید:

  • کوله‌پشتی از کیفیت دوخت و پارچه خوبی برخوردار باشد.
  • همچنین پهنای بندها به‌قدری باشد که فشار کمتری به کتف‌های شما وارد شود.
  • شاسی باید دارای دو فنر ضربه‌گیر باشد تا لرزش‌های موتور کمتر به کاربر وارد شود.
  • قلاب اتصال بند به موتور فلزی باشد نه پلاستیکی (برای دستگاه‌های دوشی)
کدام علف زن بهتر است

5- توجه به میزان لرزش دستگاه

دستگاهی انتخاب کنید که لرزش‌های کمتری داشته باشد؛ چراکه لرزش‌های مداوم بعد از مدتی عصب‌های دست شما را دچار آسیب کرده و ممکن است مشکلات مفصلی برای شما به وجود بیاورد.

برای اینکه بدانید کدام دستگاه‌ها لرزش کمتری دارد باید حتما با کارشناس ابزارینو تماس گرفته و صحبت کنید، یکی از خدمات ما همین مشاوره رایگان است، پس همین حالا با این شماره تماس بگیرید: 33903380

6- دستگاه امکان اتصال الحاقات مختلف را داشته باشد

امروزه اکثر دستگاه‌های علف تراش این قابلیت را دارند و با برخی الحاقات دستگاه شما به شمشادزن و شاخه زن و خیلی از دستگاه‌های مورد نیاز باغبانی تبدیل می‌شود. حتما در هنگام تهیه، از فروشنده بخواهید که تایید کند آیا امکان اتصال این الحاقات وجود دارد یا خیر.

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا 110

هنوز امتیازی ثبت نشده است !

اشتراک گذاری
نوشته‌های مرتبط

3 پاسخ به “کدام علف زن بهتر است”

  1. عزیزان به نطر شما یک علف تراش مقاوم برای یک هکتار باغ کدام علف تراش را پیشنهاد می دهید وقیمت ان چقدره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را در کادر زیر وارد کنید
برگشت
کد ارسالی را در کادر زیر وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد ارسالی را در کادر زیر وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت