راهنمای جامع انتخاب پمپ آب خانگی

راهنمای خرید پمپ آب خانگی

لوله کشی آب شهری یکی از بهترین کارهای بشر بوده است که دسترسی انسان به آب را آسان کرد. هرچند سابقه لوله کشی در ایران به دوران باستان و عصر ساسانیان می‌رسد! شاید عجیب به نظر برسد اما ایرانیان در دوران باستان با استفاده از لوله‌های سفالین آب را به خانه‌های خود هدایت می‌کردند. امروزه نیز شبکه لوله کشی آب شهری یکی از چیزهای ضروری است که دولت‌ها اقدام به توسعه و گسترش آن می‌کنند اما یکی از ضعف‌های سیستم‌های لوله کشی مشکل فشار آب است. برای حل این مشکل از پمپ آب خانگی باید استفاده کرد. این محصول انواع مختلفی دارد که شما باید متناسب با آپارتمان یا خانه خود یک پمپ تهیه کنید. در این مطلب ما هرچیزی که نیاز است شما قبل از خرید پمپ آب خانگی بدانید را بیان کرده‌ایم. از انواع پمپ آب خانگی تا میزان فشار، دبی و آب‌دهی آن‌ها و غیره.

پمپ آب خانگی چیست؟

پمپ آب خانگی نوعی الکتروموتور است که می‌تواند با تبدیل کردن انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی و ایجاد فشار مکانیکی، جریان آب را شدت بخشیده و آنرا به صورت عمودی و افقی (هدایت به ارتفاع یا در سطح) هدایت کنید. این دستگاه انواع مختلفی دارد که هر یک کارایی و ویژگی‌های مختص به خود را دارند. برخی از آن‌ها برای آپارتمان‌ها مناسب است و برخی برای باغ و ویلا، برخی برای مجتمع‌های صنعتی خوب است و برخی دیگر برای محیط‌های کارگاهی. بسیاری از مخاطبان فروشگاه اینترنتی ابزارینو با بیان این سوال که «پمپ آب خانگی چه مارکی خوبه؟» در پی خرید بهترین پمپ آب خانگی هستند. این امر بستگی به داشتن اطلاعات و آگاهی درباره انواع پمپ آب خانگی است که در زیر ما به مهم‌ترین نکاتی که در این باره باید به خاطر داشته باشید اشاره کرده‌ایم. امروزه تولید این محصول توسط کشورهای مختلف صورت می‌گیرد و می‌توان گفت یکی از پرمصرف‌ترین تجهیزات ساختمانی است. کشورهای مختلفی همچون چین، تایوان، آلمان، ژاپن، کره جنوبی، بلژیک و غیره تولید کننده این محصول به حساب می‌آیند. ایران نیز خود به یکی از تولیدکنندگان موتور پمپ آب خانگی تبدیل شده است.این دستگاه مبتنی بر فناوری موتور الکترونیکی است که جریان الکتریسیته را به چرخش تبدیل کرده و با استفاده از نیروی مکانیکی تولید شده آب را به حرکت در می‌آورد. این الکتروموتورها دارای سیم پیچی مسی هستند که به صورت استوانه‌ای شکل بوده و با ایجاد یک میدان مغناطیسی فرآیند خود را تکمیل می‌کند. ما در ادامه به صورت گام به گام تمام نکات مهم درباره خرید پمپ آب خانگی را ذکر کرده‌ایم.

گام اول- انواع پمپ آب خانگی کدام است؟

انواع پمپ آب خانگی در چهار دسته قرار می‌گیرند که عبارتند از:

  1. پمپ آب خانگی جتی
  2. پمپ آب خانگی بشقابی
  3. پمپ آب شناور
  4. پمپ آب سیرکولاتور

بررسی پمپ آب خانگی جتی و مزایا و معایب آن

می‌توان گفت پرفروش‌ترین مدل در بین تمام پمپ‌های خانگی، پمپ آب خانگی جتی است. به این نوع پمپ، خودمکش هم گفته می‌شود برای همین می‌توان این پمپ را بالاتر از منبع تحت فشار آب نصب کرد و از آنجایی که خودمکش است آب را بهتر با ارتفاع می‌رساند. به عنوان مثال اگر یک پمپ آب خانگی برای ساختمان 4 طبقه می‌خواهید یا حتی برای ساختمان‌هایی که ارتفاع و طبقات بیشتری دارند، انتخاب اول شما قطعا پمپ آب خانگی جتی خواهد بود؛ با این حال اگر به دنبال پمپ آب خانگی بی صدا هستید هرگز سمت این محصول نروید چون جزو پمپ‌هایی به حساب می‌آید که صدای زیادی تولید می‌کند. این پمپ از نوع پمپ‌های سانتریفیوژی است که با ایجاد خلاء و همچنین ترکیب هوا با آب، اقدام به سیال سازی کرده و در انتها با غلبه بر هوا، مایعات (آب) را پمپاژ می‌کند.

پروانه‌های این پمپ معمولا باید از آلیاژ برنز یا برنج ساخته شود با این حال تولیدکنندگان بسیاری با استفاده از فولاد ضدزنگ (استیل) این پروانه‌ها را می‌سازند. وجود پروانه‌های استیل این امکان را می‌دهد که بتوانید پمپ آب خانگی جتی را در مناطقی که آب شوری دارند نیز نصب کنید. به عنوان مثال اگر پمپ آب خانگی را در قم و مناطقی که آب آن املاح و نمک زیادی دارد می‌خواهید استفاده کنید بهتر است پمپ جتی با پروانه استیل خریداری کنید.سیم پیچی این پمپ از جنس مس است، توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد که سیم پیچی پمپ آب خانگی جتی که خریداری می‌کنید حتما مسی باشد، متاسفانه محصولاتی وجود دارد که به هر دلیلی از جمله کاهش قیمت، از سیم پیچی آلومینیومی استفاده می‌کنند که برای این محصول مناسب نیست.

مزایای پمپ آب خانگی جتیمعایب پمپ آب خانگی جتی
کاربری بالا از جمله استفاده برای مصارف کشاورزی و خانگی
حجم و اندازه کم
وزن سبک
هزینه تعمیر، نگهداری و نصب پایین
طول عمر مفید بالا
خودمکش بودن
سروصدای زیاد
نامناسب برای پمپاژ مایعات دارای ذرات جامد

بررسی پمپ آب خانگی بشقابی و مزایا و معایب آن

پمپ آب خانگی بشقابی مدل دیگری از انواع پمپ است که بعد از نوع جتی در رتبه دوم فروش قرار دارد. این پمپ آب نیز وسیله نیروی گردشی مایعات را انتقال می‌هد. این پمپ برای ایجاد نیروی چرخشی از چند روتور استفاده می‌کند.روتور یا چرخانه به بخشی از یک دستگاه مکانیکی گفته می‌‎شود که کار اصلی چرخش را به عهده دارد. این قطعه از فولاد ساخته می‌شود و با توجه به مدل‌های آن دارای قسمتی رزوه دار (چرخ‌دنده‌ای) و قسمتی استوانه‌ای شکل است.

با گردش روتورها، پروانه‌های پمپ آب خانگی بشقابی به گردش در می‌آیند. فرآیند اصلی کار در پمپ آب خانگی بشقابی، استفاده از نیروی گریز از مرکز است. به این شکل که با گردش روتور، پروانه به گردش در آمده و آب به سرعت وارد قسمت پروانه می‌شود. پروانه آب را با سرعت زیاد باعث ایجاد نیروی گریز از مرکز شده و آب به بیرون پرتاب می‌شود.

طراحی پروانه پمپ آب خانگی بشقابی متفاوت از نوع جتی است، پروانه‌های این پمپ دارای حفره‌های انحناداری است که بین دو صفحه قرار گرفته‌اند. به این ترتیب زمانی که آب وارد قسمت پروانه‌ها می‌شود با چرخش زیاد، از قسمت لبه‌های پروانه خارج شده و فشار آن بالا می‌رود. یک پمپ آب خانگی بشقابی گشتاوری بین هزار تا 5 هزار دور در دقیقه دارد.

این دستگاه در دو مدل تولید و عرضه می‌شود:

  • پمپ آب خانگی بشقابی مدل افقی
  • پمپ آب خانگی بشقابی مدل عمودی

از هر دو مدل برای انتقال آب استفاده می‌شود اما مدل عمودی آن برای انتقال آب در ارتفاع مناسب‌تر است.

مزایای پمپ آب خانگی بشقابیمعایب پمپ آب خانگی بشقابی
مناسب برای مصارف کشاورزی حجم کم
صدای کمتر*
پایین بودن هزینه نصب، تعمیر و نگهداری
راندمان کاری بالا
مناسب برای انتقال مایعات با ذرات جامد
وزن بالا

*نکته: چیزی به اسم پمپ آب خانگی بی صدا در بازار وجود ندارد، تمامی پمپ‌های آب خانگی به علت چرخش در دور بالا صدا تولید می‌کنند اما برخی صدای کمتری داشته و برخی بیشتر؛ به عنوان مثال پمپ آب خانگی بشقابی صدای کمتری از نوع جتی دارد. بنابراین در هنگام خرید پمپ آب خانگی فریب بازارگرمی برخی فروشندگان را نخورید!

بررسی پمپ آب شناور و مزایا و معایب آن

این پمپ آب مناسب مصارف خانگی نیست بلکه بیشتر در امور زراعی و کشاورزی که نیازمندن کشیدن آب از چاه یا آب انبار است مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پمپ نیز دارای الکتروموتور بوده که با تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی، می‌تواند آب را با فشار زیاد به ارتفاع انتقال دهد. پمپ آب شناور مناسب استفاده برای آب‌های عمیق است، به عنوان مثال بسیاری از مناطقی که آب لوله کشی ندارند و از مخزن یا منبع آب استفاده می‌کنند یا در زیر آن‌ها استخر آب برای مصارف روزانه احداث شده است باید از پمپ شناور بهره‌مند شوند. پروانه‌های این پمپ از جنس برنز است و در دو نوع تکفاز و سه فاز تولید می‌شوند. پمپ آب شناور به گونه‌ای طراحی شده است که بدون هیچ مشکلی داخل آب قرار بگیرد، اتفاقا از آنجایی که پمپ داخل آب قرار می‌گیرد، خنک شده و استهلاک کمتری پیدا می‌کند.

مزایای پمپ آب شناورمعایب پمپ آب شناور
مناسب انتقال آب‌های آب تمیز
مناسب برای مصارف کشاورزی و زراعی
مناسب انتقال آب‌های با ذرات جامد (کمتر از 30 گرم در هر لیتر)
مناسب پمپاژ آب از چاه و استخر
راندمان کاری بالا
قیمت بالا
هزینه تعمیر بالاتر

بررسی پمپ آب سیرکولاتور و مزایا و معایب آن

از این پمپ بیشتر برای کارهای صنعتی و بزرگ و همچنین موتورخانه‌ها استفاده می‌شود به عنوان مثال از این پمپ برای انتقال آب شوفاژخانه‌ها استفاده می‌کنند. از آنجایی که این پمپ آب برای مصارف خاصی استفاده می‌شود توضیح بیشتر را در مقالات بعدی در این باره خواهیم داد.

گام دوم- توجه به ارتفاع آپارتمان و میزان هد پمپ آب خانگی

هد به میزان ارتفاعی که یک پمپ می‌تواند آب را انتقال دهد گفته می‌شود. این میزان را با توجه به شرایط استاندارد در نظر می‌گیرند. میزان هد آب روی پمپ آب خانگی درج می‌شود. این میزان با عنوان Max مشخص می‌شود و در مقابل آن یک عدد درج شده است. برای همین در هنگام خرید باید به میزان هد پمپ آب توجه کنید تا هد پمپ آب خانگی کمتر از ارتفاع ساختمان شما نباشد. به عنوان مثال اگر ارتفاع ساختمان یا آپارتمان شما 20 متر است، هد پمپ آب خانگی باید بیشتر از این مقدار باشد. واحد اندازه‌گیری هد یا ارتفاع آب پمپ، پوند بر اینچ است که با علامت اختصاری Psi نمایش داده می‌شود.

اگر بخواهیم در قالب یک مثال هد پمپ را بیان کنیم می‌توانیم به الگوی زیر اشاره کنیم:

اگر مدیر یا صاحب یک آپارتمان 5 طبقه هستید و ارتفاع هر طبقه را 4 متر در نظر بگیریم، یعنی آپارتمان شما 20 متر ارتفاع دارد. پشت هر شیر آب حداقل باید بین 2 الی 2.5 بار فشار باشد بنابراین برای یک ساختمان 5 طبقه باید پمپ آب روی فشار 4.5 یا 5 بار تنظیم شود. اگر این میزان را بخواهیم در قالب Psi محاسبه کنیم باید بگوییم برای هر 10 متر شما باید 15 Psi در نظر بگیرید. یعنی برای یک ساختمان 5 طبقه که 20 متر ارتفاع دارد پمپ آبی با هد حداقل 30 الی 40 نیاز خواهید داشت.

بنابراین در هنگام خرید پمپ آب خانگی به موارد زیر دقت کنید:

  • آخرین شیر ساختمان در بالاترین طبقه آپارتمان حداقل باید 2 تا 2.5 بار فشار پشت آن باشد.
  • هد پمپ آب خانگی نباید کمتر از ارتفاع آپارتمان باشد.

گام سوم- توجه به دبی پمپ آب خانگی یا میزان آب دهی

مورد بعدی که در هنگام خرید پمپ آب خانگی باید به خاطر داشته باشید، دبی یا میزان آب دهی پمپ است. برای اینکه بدانید دبی پمپ آب چیست ابتدا تعریفی از آن ارائه می‌کنیم. دبی عبارت است از مقدار یا حجم آبی که توسط پمپ آب خانگی جابجا می‌شود. واحد اندازه گیری دبی نیز متر مکعب بر ثانیه است که با علامت اختصاری m3/s نمایش داده می‌شود. پس به صورت خیلی ساده دبی آب یعنی یک پمپ آب چه مقدار آب (چند لیتر) می‌تواند در یک مدت زمان مشخص از نقطه‌ای به نقطه دیگر انتقال دهد.

توجه به دبی آب در هنگام خرید پمپ آب خانگی چه اهمیتی دارد؟ اهمیت دبی به ویژه برای آپارتمان‌ها در این است که میزان آبدهی در تمامی واحدها یکسان باشد. به عنوان مثال اگر دبی پمپ آب خانگی پایین باشد در طبقات مختلف مشاهده خواهید کرد که واحدهای پایین‌ترین میزان آبدهی بهتری داشته اما در طبقات بالاتر آبدهی بسیار ضعیف است. به عنوان مثال کم بودن میزان آب برای حمام کردن در طبقات بالاتر یکی از معضلات همیشگی است که بسیاری از مشتریان ما با همین هدف به دنبال خرید پمپ آب خانگی هستند. برای تنظیم و کنترل فشار آب نیز می‌توانید از انواع ست کنترل استفاده کنید، در لینک زیر می‌توانید راهنمای خرید بهترین ست کنترل را مشاهده کنید.

فرمول محاسبه دبی یا آبدهی مناسب پمپ آب برای آپارتمان

برای محاسبه دبی از به روش زیر عمل کنید:

مرحله اول- شمردن تعداد شیرهای ساختمان

اگر یک آپارتمان 5 طبقه را در نظر بگیریم که در هر طبقه دو واحد قرار داشته باشد و هر واحد دارای 5 شیر آب باشد، مجموع تعداد شیرهای آب به علاوه شیرهای آبی که در حیاط و پارکینگ وجود دارد حدودا 60 شیر آب خواهد شد. پس اولین کار برای انتخاب پمپ آب خانگی و محاسبه دبی، شمردن تعداد شیرهای آب ساختمان است؛ چراکه تعداد شیرهای ساختمان ارتباط تنگاتنگی با میزان آبدهی یا دبی پمپ خواهد داشت. ممکن است یک ساختمان دو طبقه تنها 8 شیر آب داشته باشد اما یک ساختمان دو طبقه دیگر 15 شیر آب داشته باشد، بنابراین ما به تعداد طبقات در محاسبه دبی کاری نداریم بلکه به تعداد شیرهای آب باید توجه کنیم.

مرحله دوم- محاسبه آبدهی برای هر شیر آب

در مرحله بعدی برای هر شیر باید میزان مشخصی از آب دهی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال فرض کنیم به ازای هر واحد از آپارتمان مذکور یک شیر باز را در نظر بگیریم، مجموع شیرهای باز 10 عدد خواهد شد. اگر هر شیر به ازای هر دقیقه 10 لیتر آب، دبی داشته باشد پمپ آب ما باید دبی یا آبدهی معادل 100 لیتر در دقیقه را داشته باشد.

یک پمپ آب خانگی خوب پمپ آبی است که هم دبی مناسب و هم هد مناسبی داشته باشد. بنابراین در هنگام خرید تنها به قیمت پمپ آب توجه نکنید؛ چراکه اگر تناسبی بین موارد ذکر شده وجود نداشته باشد عملا پول خود را هدر داده و هیچ نتیجه خوبی نیز نگرفته‌اید.

گام چهارم- توجه به نمودار پمپ آب خانگی و تناسب بین دبی و هد پمپ

اینکه پمپی حداکثر دبی بعلاوه حداکثر هد را داشته باشد در عمل غیرممکن است، چراکه نسبت وارونه یا معکوسی بین هد و دبی وجود دارد. یعنی هرچه هد پمپ آب خانگی بیشتر باشد میزان دبی آن پایین خواهد آمد. مثلا در همان ساختمان 5 طبقه اگر ارتفاع آب (هد) پمپ 30 متر باشد میزان دبی یا آبدهی آن کمتر از میزانی خواهد بود که روی پمپ درج شده است. در واقع هر یک از مقادیر دبی و هد که روی پمپ درج شده به صورت مجزا محاسبه شده است. یعنی یک پمپ آب در شرایط نرمال می‌تواند آب را تا ارتفاع 50 متری پمپاژ کند اما اگر دبی آب را به آن اضافه کنیم این میزان کاهش خواهد یافت. پس در این مواقع چه باید کرد؟ برای رفع این معضل شرکت‌های تولیدکننده پمپ آب خانگی نمودار آن محصول را به شما ارائه می‌دهند این نمودار تناسب بین بالا رفتن هد یا ارتفاع آب و پایین آمدن دبی یا آبدهی آب توسط پمپ آب خانگی را نشان می‌دهد. به عنوان مثال اگر یک پمپ حداکثر ارتفاع برای پمپاژ آب را به انجام برساند، آبدهی آن به صفر خواهد رسید. بنابراین در هنگام خرید شما باید پمپی خریداری کنید که با پنجاه درصد از هد بتواند 50 درصد دبی داشته باشد.

در نمودار پمپ آب خانگی چند اصطلاح را باید مد نظر داشته باشید:

  • بالاترین نقطه کارایی: نقطه‌ای روی نمودار مشخص است که نشان دهنده بالاترین میزان بهره‌وری پمپ آب خانگی به لحاظ هد یا ارتفاع است. در این نقطه پمپ آب لرزش‌های زیادی داشته و صدای بالایی تولید می‌کند. در هنگام خرید پمپ آب خانگی دستگاهی را انتخاب کنید که نقطه کارایی آن بالاتر باشد چراکه در این حالت دبی و هد بهتری به صورت همزمان شاهد خواهیم بود.
  • نقطه تلاقی: این نقطه نشان دهنده تلاقی منحنی کارایی با میزان مصرف است. بهتر است در هنگام خرید نقطه تلاقی به بالاترین نقطه کارایی نزدیک باشد تا راندمان کاری پمپ بالاتر برود.
  • نقطه پایانی: این میزان مقابل بالاترین نقطه کارایی قرار دارد، در این نقطه پمپ بالاترین میزان دبی یا آبدهی را خواهد داشت، در این مرحله نیز میزان لرزش‌ها و صدای پمپ به بالاترین نقطه خود می‌رسد.
  • نقطه مرگ: نقطه مرگ حداکثر میزان هد پمپ آب را نشان می‌دهد که در آن میزان دبی به صفر می‌رسد.

گام پنجم- توجه به میزان صدای تولید شده توسط پمپ آب خانگی

یکی از جستجوهای پرتکرار مشتریان «پمپ آب بی صدا» است. همانطور که پیش از این نیز گفتیم چیزی به اسم پمپ آب بی صدا وجود ندارد، تمامی پمپ آب‌ها میزانی از صدا را تولید می‌کنند، برخی کمتر و برخی بیشتر. اگر می‌خواهید پمپ را در جایی وصل کنید که وجود سروصدا در آن آزاردهنده است بهتر است از پمپ آب خانگی بشقابی استفاده کنید که در مقایسه با پمپ‌های جتی صدای کمتری تولید می‌کنند اما اگر بازهم صدای تولید شده توسط پمپ بشقابی زیاد به نظر می‌رسد بهتر است آنرا در محفظه‌ای عایق‌دار قرار دهید تا صدای آن کاهش یابد. در هنگام نصب محفظه باید به تهویه مناسب پمپ نیز فکر کنید.

گام ششم- رعایت تناسب بین قدرت پمپ و مصرف انرژی

اینکه هرچه پمپ قوی‌تری بخرید حتی اگر توان آن بیشتر از نیاز ساختمان یا آپارتمان شما باشد تصوری کاملا اشتباه است، چراکه هرچه توان پمپ آب بالاتر برود میزان مصرف انرژی آن نیز بالاتر خواهد رفت که این امر می‌تواند برای شما مقرون به صرفه نباشد. به عنوان مثال اگر نیاز شما یک پمپ آب خانگی نیم اسب است اما شما یک پمپ آب خانگی یک اسب جتی یا بشقابی خریداری کنید، مصرف برق بالاتر خواهد رفت. در هنگام خرید پمپ آب خانگی به میزان مصرف آن، ولتاژ و توان آن (اسب بخار) توجه کنید.

گام هفتم- توجه به قیمت پمپ آب خانگی

یکی از فاکتورهای اساسی برای خرید پمپ آب خانگی، قیمت آن است. طبیعی است که شما بودجه مشخصی برای این کار داشته باشید بنابراین باید در عین اینکه بتوانید بهترین کیفیت پمپ آب را خریداری می‌کنید هزینه آن نیز برای‌شما مقرون به صرفه باشد. اما اگر پمپ آبی قیمتی بیشتر از بودجه ما داشت اما نیاز ما با همان پمپ تامین می‌شد چه باید کرد؟

راه حل این کار استفاده از برندهای مختلفی اما معتبر است. ممکن است دو پمپ دقیقا مشخصات و ویژگی‌هایی کاملا شبیه به هم داشته باشند اما قیمت یکی بیشتر و قیمت دیگری کمتر باشد. بنابراین شما می‌توانید از پمپی را خریداری کنید که قیمت کمتری داشته اما نیاز شما را برآورده می‌کند. در حال حاضر برندهای مختلفی از پمپ آب خانگی وجود دارد به عنوان مثال پمپ آب خانگی موتوژن، پمپ آب خانگی الکتروژن، پمپ آب خانگی ایتالیایی، پمپ آب خانگی کوچک، پمپ آب خانگی ابارا، پمپ آب خانگی اسپرونی، پمپ آب خانگی ایران داتیس، پمپ آب خانگی اصفهان، پمپ آب خانگی آلمانی، پمپ آب خانگی پنتاکس، پمپ آب خانگی پدرولا، پمپ آب خانگی پنتاکس pm45، پمپ آب خانگی پنتاکس pm80، قیمت پمپ آب خانگی پمپیران، پمپ اب خانگی پنتاکس ایتالیا، قیمت پمپ آب خانگی تایفو و بسیاری از برندهای دیگری که ذکر همه آن‌ها امکان پذیر نیست.

گام هشتم- خرید پمپ آب خانگی از فروشگاه‌های معتبر

گام آخری که باید به آن توجه کنید مراجعه به فروشگاه‌های معتبر برای خرید پمپ آب خانگی است. از آن‌جایی که پمپ آب یکی از محصولاتی است که کشورها، برندها و تولیدکنندگان بسیاری اقدام به تولید آن می‌کنند و انواع ایرانی و خارجی دارد، بنابراین باید به فروشگاه‌هایی مراجعه کنید که از کیفیت محصولاتی که به شما ارائه می‌کنند اطمینان داشته باشید. یکی از راه‌های شما برای خرید این محصول مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی است. فروشگاه اینترنتی ابزارینو نیز با ارائه انواع پمپ آب خانگی در مدل‌های مختلف به شما تضمین کیفیت و قیمت داده تا از خرید خود لذت ببرید.

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد آرا 84

هنوز امتیازی ثبت نشده است !

اشتراک گذاری
نوشته‌های مرتبط

یک پاسخ به “راهنمای جامع انتخاب پمپ آب خانگی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را در کادر زیر وارد کنید
برگشت
کد ارسالی را در کادر زیر وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد ارسالی را در کادر زیر وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت